Pento – visie op leren werkend maken

De vraag

De HR verantwoordelijke benaderde mij nadat zij met een werkgroep een start had gemaakt met het ontwikkelen van een visie op leren voor medewerkers. Op dat moment liepen ze vast op het vertalen van de visie naar concrete acties en plannen.

Ze waren specifiek op zock naar iemand met opleidingskundige expertise die hen kon helpen de visie op leren meer ‘handen en voeten’ te geven.

Ze bleven hangen in abstractie en wilden de slag maken naar de praktische vertaalslag.

Mijn aanpak

Ik organiseerde twee werksessies met de werkgroep. Die groep bestond uit een mix van leidinggevenden en stafleden van diverse afdelingen binnen Pento.

In de eerste sessie gingen we met interactieve en visuele werkvormen (online, wegens Corona) aan de slag om hun nieuwe visie te vertalen naar een set krachtige leerprincipes. Deze principes vormden het kompas voor de verdere inrichting, organisatie en facilitering van het leren bij Pento.

In de tweede werksessie kwamen ze tot een actieplan om de visie te kunnen realiseren.

Tussentijds en nadien was ik sparringpartner voor de HR verantwoordelijke die het verder ging uitwerken in een visie en beleid.

Goudfactor-Logo-wit

Privacyverklaring