
GoudPod | Wát een verhaal!
Het is vrijdagmiddag. We hadden afgesproken te verkennen of ze ‘iets met podcast’ zou willen voor haar bedrijf. In een ontspannen sfeer neem ik plaats
Een eigen podcast is een eigentijdse en geweldig effectieve manier om verander- en ontwikkelprocessen in organisaties te ondersteunen.
Bij een nieuwe visie of werkwijze, bij samenwerkingsvraagstukken of leer- en ontwikkelprogramma’s kun je met een interne podcast de gewenste beweging op gang brengen. Wij werken hiervoor met authentieke verhalen van collega’s uit je eigen organisatie. Want verhalen die uit het hart komen, raken het meest!
Is er een wens om jouw organisatieverhaal juist naar buiten te brengen om klanten of medewerkers aan te trekken? Ook daar is podcast heel geschikt voor.
Neem contact op voor het bespreken van de mogelijkheden.
Informeren en overtuigen zet mensen over het algemeen niet in de actiestand. Er is meer nodig om mensen te bewegen om iets nieuws of anders te gaan doen.
Naast de gebruikelijke interventies geloven wij in de kracht van persoonlijke verhalen.
Wij halen deze verhalen uit je organisatie op en delen ze in de vorm van podcast. Hiervoor laten we mensen aan het woord uit de praktijk van alledag. Van collega’s die nieuwe dingen proberen tot dilemma’s en problemen die ze tegenkomen.
Door meerdere perspectieven te laten horen, zullen mensen zich gemakkelijker verbinden. Het horen van andermans ervaringen brengt het dichtbij; “Hé, dit herken ik”.
Het zet de luisteraar aan het denken; ‘wat vind ík hiervan? Hoe voelt dat voor mij? Wat wil ik doen?’. De verhalen en ervaringen van anderen nodigen uit tot reflectie, verbinding én actie.
Niet alleen de luisteraar, ook bij de sprekers ontstaat er verdieping en reflectie; zodra zij zich bewust worden van hun persoonlijke ervaringen.
Wij luisteren heel goed naar je vraag en vragen door; welk doel heb je voor ogen met de podcast? Voor wie? Welk effect wil je zien?
Zodra dat helder is, ontwerpen we een passend concept en maken een plan van aanpak waarin alles is uitgewerkt.
Dan komt de uitvoering: verhalen vinden, opnamedagen organiseren; we regelen alles voor je van A tot Z.
Tot slot de nabewerking. We zorgen dat jouw verhaal goed overkomt en aantrekkelijk is om naar te luisteren. En denken mee over het bereiken van de juiste mensen.
Wij ontwerpen voor jouw vraagstuk een podcast-concept op maat. Dat doen we heel zorgvuldig en in goede afstemming.
We gebruiken wetenschappelijk onderbouwde inzichten over organisatie- en gedragsverandering. Zo zorgen we dat jullie podcast de juiste snaar raakt bij de luisteraar.
Onze werkwijze bestaat uit de volgende stappen:
VERKENNING | ONDERZOEK | ONTWERP | UITVOERING
Lees hier meer over onze werkwijze.
Het is vrijdagmiddag. We hadden afgesproken te verkennen of ze ‘iets met podcast’ zou willen voor haar bedrijf. In een ontspannen sfeer neem ik plaats
Net als in een organisatieverandering ga je ook met een podcast zorgvuldig te werk. Daar past geen blauwdruk, methodiek of ‘one size fits all’ benadering.
In organisaties waar veel mensen werken is het lastig om te weten wat iedereen precies doet. Dat kan de samenwerking flink belemmeren. Om een positieve
Je zet vaak verschillende interventies in om beweging op gang te brengen. Een podcast kan die interventies versterken en aan elkaar verbinden.
Na het luisteren van een podcast ontstaan er nieuwe gesprekken. Dit kun je aan het toeval overlaten, maar ook bewust inzetten.
De GoudPod werkwijze kent 4 stappen: Verkenning | Onderzoek | Ontwerp | Uitvoering. Samen werken we naar een mooi eindresultaat!
In een organisatieverandering kan het soms aanvoelen alsof je mensen aan het meesleuren bent. Dan kan het helpend zijn om je bewust te worden van